2016 metų pranašystės socialiniams tinklams

2015 gruodžio 16

Visiems jau tapo įprasta, kad laukiant Naujųjų Metų ekonomistai skuba pranašauti būsimas ekonomines tendencijas ir rinkos pokyčius. Tapo įprastos ir tikriausiai nusibodusios televizinės pranašystės, kur žymiausi šalies būrėjai, tarologai ir įvairūs “kavos tirščių ekspertai” bando prognozuoti Naujų Metų gyvenimo niuansus politikams, TV laidų vėdėjams, aktoriams, dainininkams ir kitiems žymiems visuomenės veikėjams. Jungdamasi prie būrio aš noriu atskleisti, ką naujieji metai atneš socialinių tinklų marketingui. Nepaisant to, pažadu, kad mano pranašystės bus kitokios, nes orakulais būsime mes patys, ir pranašystės bus grindžiamos statistika, mūsų patirtimi ir nuojauta.

Instagram. Pradėkime nuo to, kas jau yra akivaizdžiai matoma – reklamos augimo Instagram’oje. Atkreipkite dėmesį į savo Instagram naujienų srautą, kur šiuo metu galite pamatyti padažnėjusias reklaminio tipo nuotraukas ar video įrašus. Tikriausiai pastebėjote, kad reklaminių nuotraukų skaičius ženkliai išaugo, lyginant periodą nuo Instagram reklamos atsiradimo Lietuvoje iki dabar. Rugsėjo-Spalio mėnesiais vos viena kita kompanija išbandė reklamos galimybes, o dabar visas naujienų srautas yra “užkrautas” reklamomis. Puikus išaugusio reklamų skaičiaus pavyzdys yra mano pačios Instagram naujienų srautas, kur vos per 20 sekundžių “scrollinimo” procesą aptikau net 3 reklamas. Būtent dėl to yra labai lengva prognozuoti, jog kitais metais tokių reklamų tik daugės ir vis daugiau verslininkų išmėgins ir pamėgs šį internetinės rinkodaros metodą.

instagram new year

Facebook. Neįtikėtini Facebook tikslai ir naujovių gausa rodo, kad šis socialinis tinklas ateinančiais metais siekia tapti ta vieta, kuri įprastam vartotojui atstos netgi keletą virtualių kanalų: e-parduotuves, naujienų kanalus, gyvos komunikacijos su vaizdu platformas, paieškos sistemas ir net išplėstinės realybės programas ar prietaisus (ang. augmented reality). Vienas iš didžiausių Facebook planų ateinantiems metams yra pilnai išvystyti naujienų srauto aplikaciją “Notify”, kurioje svarbiausios ir atrinktos pagal vartotojo pomėgius naujienos bus vienoje vietoje. Facebook taip pat deda dideles pastangas į savo paieškos sistemą, kurią trokšta padaryti tobulesnę ir su daugiau galimybių nei Google, Yahoo! ar Bing ir kuri jau dabar personalizuoja ir siūlo rezultatus pagal vartotojo poreikius. Taip pat Facebook vysto tiesioginės vaizdo transliacijos funkciją, kuri tikriausiai jau 2016 metais leis komunikuoti su tiesioginiu vaizdu. Nepamirškime ir patobulintų 360 laipsnių video įrašų, kurie suteiks galimybę vedant pirštu ant išmaniųjų ekranų matyti vaizdą iš visų pusių ir pasijusti esant veiksmo vietoje. Regis, ši didelė naujametinė puokštė naujovių tikrai neturėtų nuvilti Facebook fanų 2016 metais.

 

Snapchat. Snapchat, kuris skaičiuoja jau ketvirtuosius metus, įrodė, kad per tokį periodą gali pralenkti socialinių tinklų karalių Facebook. Bent jau tai rodo šių socialinių tinklų statistika po keturių metų nuo jų susikūrimo: Facebook turėjo 140 milijonų vartotojų, tuo tarpu Snapchat jau gali pasigirti 200 milijonų vartotojų, kas reiškia, kad šis socialinis kanalas tik dar labiau plėsis. Labiausiai Snapchat plėtrą ir toliau įtakos unikali išnykstančių žinučių idėja, reklama parengta tokiu pačiu principu ir tai, kad vartotojai gali gauti visas notifikacijas realiu laiku. Faktas, kad reklamos laikas turi galiojimo laiką tik dar labiau pritraukia fanus. Būtent tai ir leidžia vartotojams pasijausti unikaliais ir susietais su prekiniu ženklu. Net neabejoju, kad 2016 metais Snapchat platforma naudosis vis daugiau verslininkų, o taip pat ir politikų. Jau dabar kalbama, kad Snapchat bus neatsiejama suintensyvėjusios JAV prezidento rinkimų kampanijos dalimi. Būtent kandidatai į prezidentus komunikuos su rinkėjais per išnykstančias nuotraukas ir video įrašus. Tą jau sėkmingai daro Hilary Clinton, Ben Carson ir Bernie Sanders, tačiau asmeniškai aš labiausiai norėčiau pamatyti kaip šia platforma naudosis Donald Trump. Let the comedy begin 🙂 Labai tikiuosi, kad ir kandidatai į 2016 metų Lietuvos seimą nepabijos būti modernūs ir komunikuoti su rinkėjais per šią platformą.

hillary snapchat

Taip pat nepamirškime paminėti ir fakto, kad 2016 metais vis daugiau kitų socialinių tinklų bandys pasinaudoti Snapchat idėjomis ir sėkme. Tą sėkmingai daro Facebook, kuris jau dabar testuoja išnykstančias žinutes Messanger aplikacijoje. Nepamirškime ir to, kad Facebook jau kiek anksčiau pristatė įrankį Doodle, kuris leidžia piešti ant nuotraukų tokiu pačiu principu kaip ir Snapchat aplikacijoje. Taigi Snapchat šlovė 2016 metais ženkliai augs, tačiau ja bandys pasinaudoti vis daugiau rinkos žaidėjų.

Nauji socialiniai tinklai. Net neabejoju, kad 2016 metais užgims daugiau socialinių tinklų. Tačiau kyla toks klausimas: koks bus jų likimas? Social Drum orakulai prognozuoja, kad atsiradę nauji socialiniai tinklai taps pakankamai populiarūs, kad galėtų išlikti žaidime. Tačiau realiausia pranašystė yra ta, kad anksčiau ar vėliau naujos socialinės platformos taps prarytos Didžiojo Trejeto (Facebook, LinkedIn, Twitter). Tą jau įrodė Facebook, kuris 2012 metais už 1 milijardą dolerių nusipirko Instagram. Tas pats įvyko ir su What’sApp, kuris 2014 buvo nupirktas už beveik 19 milijardų dolerių. Taigi, kas bus naujasis 2016 metų Facebook grobis?

Prekyba socialiniuose tinkluose. Kiekvieną dieną šimtai tūkstančių vartotojų pamatę daiktą socialiniame tinkle trokšta jį įsigyti. Iki šiol dažniausiai tokiems vartotojams tekdavo palikti aplikaciją, kurioje pamatė daiktą ir ieškoti kur jį galima nusipirkti internete. Tam, kad šį daiktą vartotojas galėtų nusipirkti, pastarasis neretai turėdavo sukurti naują anketą elektroninėje parduotuvėje ir nurodyti kortelės duomenis. Augant pardavimams visa tai tapo nepatogu, todėl dabartinės socialinių tinkų tendencijos rodo, kad socialiniai tinklai taps ta vieta, kur bus galima nusipirkti prekes tuoj pat, vos tik jas pamačius. Tą jau rodo išaugęs veiksmo mygtukų skaičius su užrašu “Pirkti dabar” (ang. Buy now), kuriuos dažniausiai matome prie reklamų Facebook’e ir Instagram’oje. Funkciją, kuri leidžia vieno mygtuko paspaudimu rasti prekę ir ją nusipirkti sukūrė ir Pinterest, kuris pristatė perkamus pin’us (ang. buyable pins). Būtent ši funkcija leidžia sužinoti visą informaciją apie pamatytą daiktą nuotraukoje ir jį nusipirkti Pinterest parduotuvėje. Tokiu pačiu keliu pasekė netgi YouTube, kur prekes galima pirkti vos peržiūrėjus video įrašą. Nors Lietuvoje visos šios funkcijos dar nėra taip aktyviai vystomos kaip Vakaruose, tačiau tai tik laiko klausimas. Galiu drąsiai teigti, kad 2016 metais prekyba tiesiogiai per socialinius tinklus ženkliai išaugs.

sales social media

Taigi dabar, skaičiuojant paskutines dienas iki Naujų Metų, galime tik tikėtis, kad visos šios pranašystės išsipildys ir pateisins vartotojų lūkesčius. Net neabejoju, kad dauguma šių pranašaujamų naujovių ir tendencijų bus naudingos ne tik paprastam vartotojui, bet ir verslininkui.

 

Laimingų Naujųjų Metų ir geriausių pranašysčių išsipildymo jums linki Social Drum orakulė Viltė 🙂

Dalintis

Sužinokite naujienas pirmieji!

Gaukite patarimus, naujausius straipsnius ir informaciją apie renginius. Jau šimtai žmonių prenumeruoja, nepraleiskite naujienų ir jūs!
El. pašto adresas
Saugu ir jokių reklamų

Susisiekime